Translate

mandag den 6. november 2017

Så er vi næsten klar

Birgitte skriver. Tocumwal d. 7. november2017


Det var lige før, at Jørgen fik fingrene i dette lille hus, men desværre var det solgt. Det ville ellers have passet fint til os ude på flyvepladsen





Jørgen har indrettet et fint værksted i hangaren, så han og Julie kan hygge sig i læ for både sol, vind og regn


Når Jørgen ikke arbejder på Julie, hjælper han med klubbens fly. Her er det IS 28'eren, der får poleret vinger



Men det har været en kæmpe operation med Julie i år. Det fleste instrumenter har været afmonteret, da en sensorbox skulle flyttes fra forsædet og om til bagsædet



Slangerne er eet stort mylder, så Jørgen har valgt at forny hele installationen


Hele ledningsbundtet under instrumentpanelet skulle pakkes op, da et kabel mellem for- og bagsæde skulle endevendes

Min tur til Melbourne gik fint. Jeg tog over til Rasmus, Monika og lille Adam på Amager og var hos dem et par dage, inden jeg skulle afsted.

Flyet fra Kastrup var fuldt, så jeg valgte at flyve via Oslo, hvor jeg kunne få Business Class til Bangkok og videre til Melboune

Jørgen hentede mig i Melbourne. Så manglede vi bare de sidste 4 timer på landevejen

Vores gode ven, Colin, kom med velkomstblomster til mig


Flyvevejr d. 30. oktober 2017


Hangaren er bygget af amerikanerne under 2. verdenskrig. Den er 100 meter lang og 50 meter bred. Tag-spærene er en træ konstruktion, og den bærer i alt 260 tons asbest plader


Ikke 3000m2, men 5000 m2

Og nu er Jørgen færdig med cockpittet på Julie. SÅ flot





Flyvesæsonen er så småt i gang. Her er lidt stemningsbilleder fra startstedet


Slæbepilot Bill 


Duty pilot, Dieter




Check flight: Zack til venstre. Ingo Renner til højre


Her er 3 lejligheder - vi bor i den midterste   





Jeg håber, I har fået et lille indtryk af, hvad der er foregået herude indtil nu. 

Næste blog skulle gerne indeholde en masse billeder fra luften

Mange hilsener - også fra Jørgen

Birgitte










1 kommentar: